De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Wanneer je een klacht hebt, laat het dan weten. Meestal geeft een gesprek al helderheid en afhankelijk van de situatie kan er een oplossing gevonden worden. Mocht dit niet wat opleveren dan zijn er andere stappen die je kunt ondernemen.
Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat je als cliënt van een zorg verlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat je als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorg verlener kan leren van je bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor jou overzichtelijk wat de stappen zijn die je dient te bewandelen om je klacht kenbaar te maken. De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.
Binnen deze wet is sprake van een aantal te onderscheiden stappen die in een stroomschema zijn weergegeven.
Het emailadres van mijn beroepsvereniging is: info@vivnederland.nl het telefoonnummer van mijn beroepsvereniging is: 035- 69 54 105.
Procedure en verdere informatie geschillencommissie: www.camcoop.nl/geschillencommissie
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende op de hoogte gebracht. Mocht je vragen over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben dan hoor ik dat graag.
Waar mensen werken kunnen misverstanden ontstaan, dit is niet mijn intentie. Mocht je feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je.
Met vriendelijke groet, Jenny Kieskamp
PS. Via deze link vind je mijn registratie bij de geschillencommissie https://www.camcoop.nl/